Stengt vei ved skolen onsdag 21. mars

Vann- og avløpsetaten

Rehabilitering av gammel overvannsledning med strømpeforing onsdag 21. mars.

Dette er gravefri metode og vil normalt kunne utføres på 1 dag fra Mitoddveien og ned til jernbanen.

Arbeidet må utføres før overvannet oppstrøms Rønningv-, Fallanv -, Furukollv- og Myrerskogveien osv. kan koples på den gamle overvannsledningen ut mot Akerselva.

Ledningene er vist på kartet under og ingen naboer er tilknyttet denne, så arbeidene får ingen innflytelse for den enkelte abonnent.

En del kummer på strekningen vil også bli rehabilitert fra gatenivå, det vil si gjennom kumlokkene senere på våren, men dette forstyrrer trafikken lite.

Senere vil strekket opp til Rønningveien bli tatt rett over påske antar vi.

Ulemper

En stor bil vil stenge avkjøringen ned til rondellen v/skolen ved Mitoddveien hele onsdag 21. mars.

Kjøring og gangtrafikk må skje langs andre traseer. Fotgjengere kan krysse over stien fra utfartsparkeringen og ned til rondellen, men det beste vil være om alle bruker alternativ adkomst til skolen denne dagen.

Last ned detaljert informasjon fra firmaet som utfører arbeidet (1,5 MB).