Ny bibliotekar

Tone Mikkel og Ask

Mikkel og Ask i 4f har intervjuet den nye bibliotekaren vår. Sammen med klassen hadde de forberedt mange spørsmål for å bli bedre kjent med Tone.

Hva heter du?
– Jeg heter Tone.

Hvor gammel er du?
– Jeg er 33 år.

Hvor bodde du som barn?
– Jeg vokste opp i Heddal i Notodden kommune i Telemark. Jeg bodde på et småbruk der.

Hva liker du å lese?
– Jeg liker mye forskjellig. Akkurat nå leser jeg en bok av en svensk forfatter. Da jeg var ung likte jeg best spenningslitteratur. Nå leser jeg mest samtidslitteratur.

Hva synes du om biblioteket på Kjelsås skole?
– Jeg synes det er veldig stort og fint, og så er det så mange hyggelige elever her.

Hvilke planer har du for biblioteket fremover?
– Det er å få alle elevene til å føle seg velkomne og ha lyst til å bruke biblioteket. Jeg ønsker at de skal bruke biblioteket på ulike måter, for eksempel lese, jobbe, låne bøker og være med på å lage utstillinger.

Har du jobbet på skole før?
– Jeg har jobbet på Sommerskolen på Møllergata skole og på leksesenteret på Holmlia skole.

Har du bodd i andre land?
– Jeg bodde i Berlin i Tyskland i ca. ett år. Jeg reiste også mye i Mexico og på Cuba i ca. et halvt år.

Har du barn?
– Nei, jeg har ingen barn.

Hva er favorittmaten din?
– Det er mye som er godt, men jeg svarer pastaretter.

Hva er det beste med Kjelsås skole?
– Det er at det er så mange hyggelige og engasjerte folk her.