Kjelsås skoles 17. mai-feiring

Flaggborgen

For elevrådslederen ved Kjelsås skole og elever i Kjelsås skoles sangkor startet markeringen av 17. mai kl. 08.00 på Vår Frelsers gravlund. Der holdt elevrådsleder Erlend en flott tale ved Henrik Wergelands grav, og elever fra 5., 6. og 7. trinn i koret bidro med vakker sang.

På skolen startet arrangementet kl. 08.00 med flaggheising og kransenedleggelse. Deretter reiste elever, ansatte og ledsagere i busser til sentrum for å gå først i 17. mai-toget. Det å gå som første skole oppover Karl Johans gate var en stor opplevelse for både barn og voksne. Etter toget var det fest på Rådhuset. Ordfører Marianne Borgen ønsket velkommen og det ble servert pølser, kaker, is, jordbær og brus. Før festen ble avsluttet, ble det sluppet 3 500 ballonger fra taket.

Mange valgte å fortsette feiringen på Kjelsås skole. Der var det taler, underholdening, aktiviteter og kafé til kl. 16.00.

Elevrådsleder Erlend

De eldste elevene i Kjelsås skoles sangkor

Modell av Rådhuset laget av jordbær

Brev til rektor fra én elev.