Vinner av tegnekonkurransen Waste Invaders

Lukas - Tegning

I høst har LOOP Miljøskole, i samarbeid med Grønt Punkt, arrangert stor tegnekonkurranse. Elever fra hele landet har sendt inn tegninger til LOOP Miljøskole. Konkurranseteksten var som følger: Ada 6 år, ville ha blitt til en hest om hun kunne gjenvinne seg selv for én dag. Hva ville du ha blitt?

Lukas i 3B tegnet en resirkuleringsbever. Juryen syntes at Lukas hadde tatt oppgaven på alvor, brukt flotte farger og latt fantasien råde. Juryen bestod av Gunnar Moen og Marthe Aspelund fra Grønt Punkt, samt Sylvelin Aadland, Marianne Heggenhougen og Fredrikke Bertheussen fra LOOP.

Den 28. februar var det premieutdeling på Kjelsås skole. Hele klasse 3B, kontaktlæreren og rektor var til stede. Premien på kr 10 000 går til hele klassen som feiret med brus, kake og tegning av søplemonster.

Lenke til LOOP Miljøskole (Her kan videoen fra premieutdelingen sees.)
Lenke til Waste Invaders