Strategisk plan

Alle elever skal føle seg trygge og inkluderte på skolen og ønske å delta i fellesskapet

Kjelsås skole skal være et hyggelig sted å være for alle! Vi skal utvikle elevenes sosiale kompetanse og ha gode rutiner for å følge opp elevenes sosiale utvikling blant annet gjennom systematisk arbeid med skolens plan for sosial kompetanse. Det er viktig å gi alle ansatte kompetanse i å skape et godt læringsmiljø og etablere rutiner basert på denne kompetansen. Skolen skal også legge til rette for elevmedvirkning i arbeidet med et trygt og inkluderende læringsmiljø, både for fellesskapet og i saker som gjelder eleven selv.

Alle elever skal ha grunnleggende ferdigheter tidlig i skoleløpet

Vi ønsker å sikre god progresjon i de grunnleggende ferdighetene til alle elevene. Dette gjør vi ved å aktivt og systematisk bruke kartlegginger i
undervisningsplanlegging, elevoppfølging og analysearbeid. Skolen har også faggrupper som skal bidra til å utvikle skolen. Vi fortsetter satsningen på lesing, regning og digitale ferdigheter med hovedvekt på tilpasset opplæring.

Alle elever skal ha gode ferdigheter i engelsk

Vi har som mål å gi elevene enda bedre kompetanse i engelsk tidlig i skoleløpet ved å sikre gode rammer for engelskundervisningen og bruk av engelsk i flere fag. Det er viktig at elevene hører, snakker og leser engelsk ofte nok. Faggruppa i engelsk som skal jobbe med kompetanseheving for lærerne og legge til rette for en god delingskultur.