Kurstilbud ved AKS

Glad jente leker i huske.

Her kommer en oversikt over de kursene vi kan tilby dette skoleåret. Vi er meget stolte over kurstilbudet i år slik at vi kan gi barna deres en kreativ hverdag. Det er viktig at dere ser på kurstilbudet sammen med barna, og finner kurs de er motiverte til å være med på. Av erfaring er barna mer motiverte til å delta på noe de har valgt selv. Kursene holdes innad i trinnene. Kurskatalogen og info om de forskjellige kursene kan dere se i margen til høyre.

De barna som ikke meldes på noe, vil bli plassert på kurset AKS Pluss.

Kursene vil være på tirsdager og fredager, fra kl. 14:15-15:30. For at barna skal få mest mulig utbytte av kursene er det fint hvis de kan sendes/hentes før eller etter kurstidene. Vi tar så klart hensyn til spilletimer ol. og sender barna på disse i riktig tid.

Kursperiodene er som følgende:

Kursene varer i to/tre måneder, og vil rullere slik at alle får mulighet til å bli med på de kursene de ønsker.

Første kursperiode: september–oktober
Andre kursperiode: november–desember
Tredje kursperiode: januar–mars
Fjerde kursperiode: april–juni

Den Norske Ballettskole & Akademi

Vi har klart å få til en avtale med Den Norske Ballettskole & Akademi på torsdager og fredager. Det kommer dyktige dansepedagoger og underviser elever på 1., 3. og 4. trinn her på skolen i Funk jazz (3. og 4. trinn) og ballet (1. trinn). Vi er innforstått med at disse kursene kan bli veldig populære og skulle gjerne gitt tilbudet til alle elever, men DNBS&A har satt et maksantall på 20 elever. Hvis det blir mer enn 20 søkere vil det bli loddtrekning om plassene, da dette er det mest rettferdige. Kursene vil også vare ut kalenderåret, uten nye grupper for at elevene skal få progresjon, og de vil få tilbud om å være med på en forestilling mot slutten av kursperioden.

Vi håper dere har forståelse for dette!

Vi jobber med å få til flere kurs på torsdager, slik at vi kan tilby et bredere tilbud.

Etter jul vil det komme flere kurs, mer informasjon om dette kommer.

Påmelding:

Påmeldingen gjøres her:

Forms-skjema!

Når elevene skal velge seg et kurs må de sette opp et første-, andre- og tredjevalg, deretter sendes dette inn til baseleder. Baseleder fordeler deretter barna på kursene ut fra det som er meldt inn.

Påmeldingsfrist: Mandag 06.09.21

Fordeling av kursplass: Fredag 10.09.21